Do jakiego auta szukasz?

Downpipe

Wybierz powyżej markę oraz model auta aby wyświetlić produkty.

 

 

 

Co to jest Downpipe?

To pierwszy element układu wydechowego znajdujący się zaraz za turbosprężarką w samochodach doładowanych oraz za kolektorem wydechowym w silnikach wolnossących (czyli bez turbiny). Najczęściej wykonany jest ze stali nierdzewnej, a jego średnia jest większa lub kilkukrotnie większa od dalszej części układu wydechowego. Często w Downpipe występuje również tłumik drgań (czyli złącze elastyczne) oraz wspawane gwinty do wkręcenia sondy lambda. Downpipe możemy również zakupić z katalizatorem o zwiększonej przepustowości norm spalin 100 lub 200 cpsi i zgodny z normami od euro 2 do euro 6.

 

Co daje Downpipe?

Downpipe o zwiększonej średnicy bez katalizatora lub ze sportowym katalizatorem znacząco zwiększa przepływ spalin, co przekłada się na wydajniejszą pracę turbiny. Downpipe wraz z układem dolotowym jest często pierwszą mechaniczną ingerencją do wygenerowania większej mocy z silnika.

 

Jak działa Downpipe?

Zadanie Downpipe'a to przetransportowanie spalin wypadających z turbosprężarki do dalszej części wydechu w jak najszybszym tempie. Warto wspomnieć, że spaliny osiągają prędkość 300 m/s więc, Downpipe projektuje się w takim sposób, aby zakręty były o jak najmniejszym kącie, a przepływ spalin jak najbardziej swobodny.

 

Czy warto instalować Downpipe?

Podsumowując - sportowy Downpipe to dobra inwestycja dla osób, które chcą w prosty sposób podnieść osiągi swojego samochodu lub seryjny Downpipe nie wystarcza do osiągnięcia żądanej mocy. Uwagę trzeba zwrócić na układ wydechowy, który znajduje się za wspomnianym wyżej elementem. Na przykład zastosowanie Downpipe bez katalizatora o zwiększonej średnicy niewiele da, jeżeli w układzie znajdziemy seryjny tłumik komorowy. W dodatku średnica wydechu będzie wynosiła np. 50mm. Dodatkowo w seryjnym układzie wydechowym znaleźć możemy np. przewężenia wydechu w okolicach tylnej belki które znacząco wpływa na swobodny przepływ spalin.

pixel